Organizator:

Strefa Vanlife

Podziel się

Zlokalizowana w Pawilonie nr. 4 MTP Strefa Vanlife, gdzie można zobaczyć kampery własnoręcznie zbudowane, przerobione, odrestaurowane czy zaaranżowane, przez właścicieli. To również miejsce, w którym spotkasz naszych gości ze sceny, vanliferów i influencerów, którzy mieszkają w swoich kamperach lub vanach i dzielą się relacjami ze swoich podróży.

VANLIFE - Strefa pełna inspiracji i okazji do spotkań

Strefa Vanlife zlokalizowana razem ze Strefą Retro w Pawilonie 4 MTP to miejsce, w którym vanliferzy prezentują swoje mobilne domy (vany, kampervany i busy), które własnoręcznie zbudowali i żyją w nich na co dzień. Styl życia vanlife jest coraz popularniejszy a nasi goście propagują taki styl życia na swoich blogach, social mediach i kanałach YT. Opowiadają o swoich podróżach, inspirują i motywują do zmian w życiu na własnych przykładach.

Podczas Caravans Salon Poland 2022 Strefa Vanlife cieszyła się wielkim zainteresowaniem a nasi goście byli wręcz rozchwytywani przez pasjonatów odwiedzających targi.

W edycji 2023, która odbędzie się już 26-29 października na Międzynarodowych Targach Poznańskich planujemy powiększenie Strefy do 20 ekip! Dzięki temu najbardziej inspirujące i klimatyczne miejsce na targach, będzie jeszcze bardziej kolorowe i pełne życia i dobrych emocji.

PIERWSZE EKIPY NA EDYCJĘ 2023 POZNAMY JUŻ NA POCZĄTKU SIERPNIA

KOGO ZOBACZYMY W STREFIE VANLIFE?

20 ekip, które zaprosiliśmy do tegorocznej Strefy Vanlife to podróżnicy i twórcy znani w blogosferze czy mediach społecznościowych jako propagatorzy i ambasadorzy vanlife'u. Unikatowe i piękne samochody, niezwykłe opowieści o życiu w drodze i odwiedzonych krajach czy łączenie vanlife z innymi pasjami to te aspekty, które są dla nas najważniejsze przy wyborze ekip w strefie.

ZOBACZ KOGOSPOTKASZ W STREFIE VANLIFE W 2023 ROKU!

PODRÓŻOVANIE - AMBASADORZY TARGÓW

Kasia i Łukasz z projektu PodróżoVanie, to znani i lubiani ambasadorzy życia w stylu vanlife w Polsce. Ich kanał na YT oraz stronę internetową i Social Media śledzi w sumie ponad 200 000 pasjonatów caravaningu i vanlife'u. Pięć lat temu postawili wszystko na jedną kartę i przenieśli swoje życie do własnoręcznie wybudowanego vana. Na pokładzie swojego nowego mobilnego domu przejechali niemal całą Europę, żyjąc w rytmie vanlife przez ponad 4 lata i inspirując do podobnych przygód tysiące innych osób. Owocem ich podróży są dwie wydane książki i dwa zbudowane vany.

Odwiedź PodróżoVanie

Busem Przez Świat - Gość Specjalny!

Karol, Ola i Gaja Lewandowscy - zawodowi podróżnicy, youtuberzy, blogerzy i autorzy 10 bestsellerowych książek podróżniczych. Prekursorzy vanlife’u w Polsce. Nagrodzeni m.in. tytułami Blog Roku, Twórca Wideo Roku i Traveler National Geographic. Od kilkunastu lat podróżują po świecie starymi kolorowymi busami, którymi w sumie przejechali ponad 500.000 km i odwiedzili ponad 60 państw na 5 kontynentach. Busem Przez Świat spotkacie w Strefie Tour Salon w Pawilonie 8A

ODWIEDŻ BUSY

VAN PAWEŁ

Maja i Michał, czyli ekipa Van Paweł. W 2021 roku przerobiliśmy busa w dom na kółkach i od tego czasu w nim żyjemy i jeździmy po świecie za słońcem. Przejechaliśmy Europę od Estonii po Hiszpanię, a tę zimę spędziliśmy w Maroku. Opowiadamy o naszym życiu na instagramie i chętnie pomagamy osobom, które myślą o vanlife lub są już w trakcie budowy vana. Dobrze się nam żyje w drodze i będziemy robić to tak długo jak będzie nam to przynosiło szczęście

Odwiedź Vana Pawła

Foxes In Eden

Foxes in Eden, czyli popularne Lisy w Edenie to para, która 3 raz z rzędu zagości w strefie Vanlife oraz na głównej scenie targów. W poprzednich latach prelekcje Zosi i Kuby przyciągały tłumy słuchaczy, chcących poznać lisie przygody. A jest o czym opowiadać! Para od 4 lat jeździ po Europie własnoręcznie zbudowanym, granatowym vanem, który stanowił inspirację dla niejednego, kamperowego projektu. Dotychczas odwiedzili parędziesiąt krajów i przejechali grubo ponad 100 tysięcy kilometrów. Blaski i cienie życia w drodze na bieżąco pokazują na swoich kanałach YouTube i Instagram. Od roku towarzyszy im córeczka Tosia. Dlatego tym razem opowiedzą jak dziecko zmieniło ich kamper i podróżniczą codzienność i czy z dzieckiem da się w ogóle podróżować.

ODWIEDŹ LISY

TRIPIARZE

Tripiarze czyli Martyna i Maciek. Ostatnie 11 miesięcy spędzili w podróży, w którą zabrał ich Tripek czyli VW T4, którego zbudowali własnoręcznie w zeszłym roku. Czy Afryka była dzika, czy można żyć przez rok w małym busie oraz czy warto zmienić swoje życie, aby wybrać się w wymarzoną podróż? Na te i inne pytania odpowiedzą wam w strefie Vanlife. Ich przygody związane z budową busa oraz podróżami możecie śledzić na Instagramie i Facebooku pod nazwą Tripiarze.

ODWIEDŹ TRIPIARZY

AVANTURA CAMPERS

Cześć! Z tej strony Amanda i Hubert! z @avantura.campers od hiszpańskiego słowa aventura, czyli przygoda, do której Was zapraszamy! Kochamy podróże i wolność, którą daje nam zatrzymanie się w miejscu blisko natury, z dala od zatłoczonych miejsc. Jesienią i zimą podróżujemy naszym Vanem. Ostatnio udało nam się dojechać aż na Wyspy Kanaryjskie, a w poprzednich latach zjechaliśmy wzdłuż i wszerz Grecję oraz Włochy. Natomiast wiosną i latem budujemy Vany, których wnętrza sprawiają, że można poczuć się jak w domu. Zależy nam, aby były one przytulne i pełne ciepła, a jednocześnie funkcjonalne. Do zobaczenia w strefie Vanlife!

Odwiedź Avanturę

TU I TAM WE DWOJE

Edyta i Krzysztof czyli Instagramowi - Tu i Tam we Dwoje. Zainspirowani własnymi podróżami i stylem życia vanlife, w 2020 roku sami wybudowali kampera i ruszyli nim w świat. Na co dzień każde pracuje na etacie, ale każdą wolną chwilę starają się wykorzystać na zwiedzanie świata! Raz jest to miesięczny pobyt za Oceanem, innym razem mrożący krew w żyłach wypad na Bliski Wschód, a także szybkie, jednodniowe wyjazdy vanem, do lasu lub nad jezioro pobyć sam na sam z naturą. Obecnie, każdą minutę poza pracą zawodową przeznaczają na budowę drugiego kampervana! Jak wszystko dobrze pójdzie to nowy van zagości na Strefie Vanlife podczas targów

Zajrzyj Tu i tam

ŻYCIE DOOKOŁA PODÓRÓŻY

Maja i Krzysiek działający w internecie jako Życie Dookoła Podróży, kojarzeni mogą być z charakterystycznego Mercedesa Vario, w chłodne wieczory opalanego kominkiem, z naturą, górskimi eskapadami, aktywnym wypoczynkiem i obieraniem kierunków: im dalej na wschód, tym lepiej. Ich domeną jest też wspinaczka wysokogórska! Mają za sobą wyprawy w miejsca takie jak: Gruzja, Turcja czy Iran Dziś pracują i zbierają oszczędności na kolejną długą podróż, która rozpocznie się z początkiem kolejnego roku. Pomimo dość wyśrubowanego czasu poświęconego na pracę, nie zapominają o realizacji marzeń, dlatego dopiero co wrócili z miesięcznego urlopu, podczas którego odkrywali kamperem przepiękną Szwajcarię.

ODZWIEDŹ NASZYCH GOŚCI

KUMAJ PODRÓŻE

KuMaj podróże to Kuba i Maja, poznańska para podróżników i milośnikow vanlife'u. Na co dzień podróżują swoim terenowym Mescedesem sprinterem, ale w październiku 2021 roku spakowali plecaki i spełnili swoje marzenie o podróży dookoła świata. Przez 6 miesięcy w trakcie pandemii oblecieli kulę ziemską dookoła, odwiedzając 12 krajów. Wychodząc z domu mieli kupiony tylko jeden bilet oraz znali azymut, który sobie wyznaczyli, cała reszta przygody pisała się podczas drogi.

Odwiedź KuMaj

Majowanie

Cześć z tej strony Patrycja i Andrzej Trzy lata temu nasza dwójka postanowiła zmienić troszkę swoje życie. Rzuciliśmy pracę na etacie, sprzedaliśmy zbędne rzeczy i kupiliśmy busa, którego przerobiliśmy na campervana. Majowóz, bo tak Go nazwaliśmy, stał się od tego czasu naszym domem na kółkach i podróżujemy Nim wraz z naszym czworonożnym przyjacielem Duino. Odwiedziliśmy już 28 krajów, ale mamy nadzieję, że uda nam się ich odwiedzić jeszcze więcej . Staramy cieszyć się życiem, łapać każdą chwilę i doceniać to czego żyjąc w ten sposób możemy doświadczać.

ODWIEDŹ MAJOWANIE

Vanowe Życie

Hej, tu Ola i Mati! Decydując się na budowę swojego Campervana byliśmy na studiach, a głównym czynnikiem, który pchnął nas ostatecznie do tej decyzji był program erasmus w Portugalii. Przez pół roku budowaliśmy naszego żółtka, któym wyjechaliśmy na pół roku i przejechaliśmy ponad 12 tysięcy kilometrów objeżdżając całą Portugalię, Hiszpanię, a nawet Ibizę! Niezmiernie się cieszymy, że będziemy mogli spotkać się z Wami na targach w Poznaniu, bo właśnie z Pyrlandii pochodzi Ola! My aktualnie znaleźliśmy swoje miejsce i wyprowadziliśmy się do Szwajcarii, z której do Was przyjedziemy! Do zobaczenia!

ODWIEDŹ VANOWE ŻYCIE

Dwie Mile

Dwie Mile to Kamila i Emilia, które są parą w życiu i w podróży. Zimą zeszłego roku, wraz ze swoim adoptowanym psem Tori, wyruszyły w pierwszą podróż 35 letnim Volkswagenem T3 o i mieniu Vanda. Robią życie po swojemu, podróżują powoli i bez planu, a na swoim Instagramie dzielą się zarówno przygodami z trasy, jak i swoją codziennością opowiadaną bez filtra.

ODWIEDŹ DWIE MILE

Miniwersja

Marcelina i Paweł Swoim kolorowym vanem podróżują już ponad dwa lata. Zaczeli w Europie, ale ich marzeniem była podróż za ocean. Udało się! Aktualnie kończą prawie roczną wyprawę po Ameryce Południowej i chętnie podzielą się swoimi doświadczeniami. Swoim życiem w drodze dzielą się na kanale YT minimalsi i instagramie @miniwersja

ODWIEDŹ MINIWERSJĘ

Vryga

Paulina Wierzgacz (@vryga) Zawodowo fotografka i filmowczyni, współtwórczyni kursów kreatywnych - Projekt Film i Projekt Fotografia. W poszukiwaniu pięknych ujęć wędrowała od równika po koło podbiegunowe. Tworzyła zdjęcia do klipów czołowych polskich artystów, przeżyła niejeden backstage koncertu, wielotygodniowe plany filmowe w terenie, czy materiały dla wielkich sportowych brandów. Obecnie podróżuje solo ze swoją psicą, Runą, w vanie Simba, zbudowanym przez Avantura Campers. I z tych podróży tworzy vlogi.

ODWIEDŹ VRYGĘ

Nordside Blog

Cześć tu NordSide.blog, Aga, Daniel i Megi. Nasz Van Kropek jest naszym domem od ponad roku, wybudowaliśmy go własnoręcznie, ale tak naprawdę żyjemy na VanLif’e już trzeci rok! Mieszkaliśmy w kamperze sto zimowych dni za kołem podbiegunowym. W tym roku zrobiliśmy EuropTripa po Europie odwiedzając 7 krajów. Dojechaliśmy do Afryki i na Saharę. Zorganizowaliśmy wycieczkę po Norwegii dla ekipy kamperów. Od dwóch lat prowadzimy kanał na YT i konto Instagramie. Nasze doświadczenie i gotowe trasy kamperowe opisaliśmy w naszych e-bookach o podróżowaniu „Kamperem po Norwegii”. Bo to Norwegia i daleka północ są naszą miłością.

ODWIEDŹ NORDSIDE

Calluna Trip

Calluna Trip to Agnieszka i Bartek: mieszkańcy podpoznańskiej Mosiny, autorzy bloga callunatrip.pl i książki „Podróżyj”. Ambasadorzy Buslifer - organizacji zrzeszającej ludzi z całego świata podróżujących klasycznymi samochodami marki Volkswagen. Organizatorzy zlotów klasycznych samochodów. Pasjonaci życia w drodze. Połączyła ich szkolna miłość oraz pasja do klasycznych volkswagenów i przemierzania świata. Aga, z wykształcenia antropolog kultury, spełnia się gotując, piekąc i smakując kuchni świata. Dlatego tak wiele uwagi poświęca poznawaniu nowych smaków w podróży. Bartek zawodowo menedżer, od wielu lat tworzy muzykę, dlatego jego podróżnicze szlaki często kierują ich w ciekawe, muzyczne miejsca. Od kilkunastu lat kompanem ich podróży jest ponad pięćdziesięcioletni VW Transporter zwany Ogórkiem.

ODWIEDŹ CALLUNĘ

Gimme That Trip

Cześć tu Luiza i Emil! Poznaliśmy się jakieś 10 lat temu w korpo. I w sumie głównie pasja do podróży nas z niego wyrwała. Zawsze chcieliśmy móc na starość opowiadać naszym wnukom, że zrobiliśmy coś fajnego w życiu. Marzyliśmy o wyrwaniu się ze schematu praca, dom i wyjazd na 2 tygodnie wakacji raz na rok. Postanowiliśmy rzucić wszystko, kupić busa i przerobić go na mały domek na kółkach. Długo oszczędzaliśmy, wynajęliśmy nasze mieszkanie, rzuciliśmy prace, spakowaliśmy się w 5m2, zabraliśmy na pokład naszą kocicę i ruszyliśmy w roczną podróż. Spodobało nam się to na tyle, że póki co nie chcemy wracać do naszego poprzedniego życia!

ODWIEDŻ NASZYCH GOŚCI

Bilety Dlaczego warto? Katalog Wystawców