Organizator: Grupa MTP

Volkswagen rozpoczął produkcję kompaktowego kampera - Caddy California

Podziel się

Kompaktowy kamper i uniwersalne auto rodzinne, taki ma być Caddy piątej generacji w wersji California. Właśnie rozpoczęła się jego seryjna produkcja w zakładach Volkswagen Poznań (VWP). Firma zapowiedziała go już w zeszłym roku, w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie na pojazdy nadające się do celów turystycznych.

Tani kamper z Polski

Caddy California jest produkowany w całości w Polsce. Pojazdy są montowane w fabryce w Poznaniu a komponenty kempingowe i wyposażenie w zakładzie w Swarzędzu. Zresztą polskie fabryki są jedynymi na świecie, w których od początku do końca budowane są modele Caddy i Crafter oraz bazujące na nich samochody kempingowe.

"W ubiegłym roku zakończyliśmy z sukcesem rozbudowę zakładów Volkswagen Poznań i od tego momentu konsekwentnie wdrażamy do produkcji kolejne wersje nowego Caddy 5. Caddy California, którego produkcję rozpoczęliśmy w ostatnich dniach, jest najlepszym przykładem wykorzystania naszych możliwości" - powiedział prezes VWP Dietmar Mnich.

Wygodne łóżko, kuchnia i opcja powiększenia o namiot

Ten mini-kamper został zaprezentowany i zapowiedziany w ubiegłym roku i został ciepło przyjęty przez dziennikarzy i komentatorów. Wersja California wyróżnia się rozkładanym łóżkiem o niemal 2-metrowej długości, które nie jest złożone (jak najczęściej bywa) z tylnej kanapy, ale stanowi oddzielną konstrukcję i jest wygodne. Znajdziemy tam również elementy umożliwiające montaż modułu kuchennego z kuchenką i butlą 1,85 kg a także wysuwaną szafą na akcesoria.

Caddy można kupić z opcją specjalnego doczepianego z tyłu namiotu tunelowego, którzy znacznie powiększa powierzchnię użytkową na kempingu i pozwala na organizację wycieczki dla 4 osób. Duże wrażanie robi też panoramiczny dach oraz ledowe oświetlenie i rolety, które gwarantują komfort spania i użytkowania w nocy.

Platforma MQB i rozwiązania cyfrowe

Caddy California, podobnie jak  standardowy Caddy , Golf VIII czy też Skoda Octavia, powstaje na platformie MQB. Taka architektura pozwala na zastosowanie najnowszych rozwiązań technicznych i elektronicznych. Już na pierwszy rzut oka widać, że największy ciężar położono tu na cyfryzację, multimedia oraz łączność. Miejsce pracy kierowcy zdominowały dwa ekrany. Tuż przed oczami prowadzącego nowy VW chwali się zestawem wirtualnych wskaźników zamiast klasycznych zegarów. Dotykowy ekran obok może mieć 10-cali. Taki duet w połączeniu z rozbudowaną nawigacją tworzy Innovision Cockpit. Dzięki fabrycznej karcie eSIM Caddy V pozostaje stale podłączony do internetu, a to pozwala m.in. sterować nim przez aplikację w smartfonie (ryglowanie drzwi, ogrzewanie postojowe, powiadomienie o kradzieży), prowadzić wirtualny dziennik pokładowy, kontrolować tankowania, styl jazdy i lokalizować położenie.

Napęd na cztery koła i TDI

Jaki napęd ma nowy Caddy? Kierowcy mają do wyboru silnik 2.0 TDI w dwóch wersjach mocy (75 KM i 122 KM). Natomiast dla fanów biwakowania poza systemem przydatny będzie napęd na cztery koła 4MOTION, który pozwoli na wizyty w trudniej dostępnych miejscach i zwiększy naszą pewność przy mniej sprzyjających warunkach pogodowych.

Ile będzie kosztował Caddy California? Wersja podstawowa jest wyceniana na ok. 118 tys. zł.