Organizator:

Tripiarze dołączają do Strefy Vanlife Caravans Salon Poland

Podziel się

Martyna, Maciek, pies Pizza oraz van Tripek tworzą wspólnie ekipę Tripiarzy, która również w tym roku zagości w Strefie Vanlife targów Caravans Salon Poland w Poznaniu. Charakterystyczny biało-błękitny Tripek oraz jego właściciele z pewnością znów zaciekawią odwiedzających. Nie tylko za sprawą wyjątkowego samochodu, ale również ich barwnej historii podróży do vanlife’u.

Strefa Vanlife Bilety O targach

Martyna i Maciek

Tripiarze to para młodych ludzi, którzy od początku swojej znajomości stawiali podróże i poznawanie świata na pierwszym miejscu w hierarchii swoich planów i marzeń. Życie w drodze było czymś, co ich kręci i od początku szukali sposobu jak zmienić swoje wypełnione pracą na 1,5 etatu życie w coś bardziej zadowalającego. Ale pomysł na budowę kampera i życie w stylu Vanlife, nie był ich pierwszym wyborem…

Miała być Azja… wyszedł Vanlife

O zmianie jednego marzenia w inne i przystosowaniu się do sytuacji pandemii mówią tak:

„Potrzebowaliśmy zmiany i poszliśmy za głosem serca. Plan - wyjazd do Azji z plecakiem na kilka miesięcy. Oczywiście nie zrobiliśmy tego z dnia na dzień. Wymagało to przepracowania w głowie wielu rzeczy, zrezygnowania z pracy, zaakceptowania niedogodności, które będą nam towarzyszyć oraz oszczędzania przez dłuższy czas tylko na podróż. Natomiast plusów takiej zmiany było zdecydowanie więcej, nie mieliśmy wątpliwości.”

Pandemia i ograniczenia w podróżowaniu, zwłaszcza do Azji, spowodowały, że zaczęli szukać inne drogi do realizacji marzeń o kilku miesiącach życia w drodze.

„Schemat jest bardzo podobny do wielu osób, które w tym czasie zainteresowały się campervanami. Mieliśmy odłożone środki na wyjazd, ale Azja nas nie chciała. Myślami byliśmy już jednak w drodze i nie chcieliśmy z tego zrezygnować, zaszliśmy już za daleko. Wymyśliliśmy alternatywę, która w tamtym czasie stała się bardzo popularna. Budowa vana i podróż po Europie. Coś nowego, chociaż w przeszłości oboje byliśmy już na dwóch takich podróżach vanami po zachodniej Europie i Bałkanach, więc wiedzieliśmy, na co się piszemy. Okazało się, że w Internecie jest sporo materiałów o tym jak zbudować samemu vana i czuliśmy, że damy radę zwłaszcza, że zawsze ciągnęło nas w stronę remontów. Zostaliśmy na naszych etatach nieco dłużej, aby odłożyć większą sumę na budowę i do dzieła.”

Budowa Tripka i podróż… do pracy!

Po pół roku poszukiwań w grudniu 2021 roku, Martynie i Maćkowi udało się kupić odpowiedni samochód. Przeprowadzili się do rodzinnego domu. Potrzebowali przestrzeni do budowy auta, a pod blokiem nie było to możliwe. Z zakładanych 3 miesięcy budowy wyszło nieco ponad 5. Wszystkie perypetie związane z budową można obejrzeć w zapisanych relacjach na ich Instagramie - Tripiarze.

Zbudowanie vana pochłonęło więcej środków, niż zakładał ich budżet, więc swoją pierwszą podróż Tripkiem odbyli do pracy.

„Wyjechaliśmy do Francji na winobranie. Do tej pory już kilkukrotnie w ten sposób korzystaliśmy z prac sezonowych w Niemczech i Francji, aby zarabiać na bieżącą podróż i bardzo odpowiada nam ta forma pracy.”

Po 3 miesiącach pracy ruszyli już we właściwą podróż, z krótkim przystankiem w Polsce, gdzie odwiedzili nas na Caravans Salon Poland 2022. Podczas Vanlife\owej wyprawy zwiedzili: Czechy, Niemcy, Austrię, Włochy, Francję, Hiszpanię, Portugalię i ostatnio Maroko.

Czy mają wątpliwości, co do podjęcia decyzji o Vanlife?

„Czy zrobilibyśmy to wszystko jeszcze raz? Zdecydowanie tak! Życie w vanie stało się dla nas codziennością i chcemy więcej.”

Odwiedźcie ich w Strefie Vanlife

Martyna, Maciek i ich bus Tripek będą czekać na Was w Strefie Vanlife podczas targów Caravans Salon Poland w Poznaniu. Chętnie odpowiedzą na wasze pytania, pokażą swojego vana i podzielą się doświadczeniem zarówno z budowy jak i podróży.

Więcej o Tripiarzach i ich aucie możecie dowiedzieć się również w filmie z vantoura, którego nagrali razem z Kasią i z Łukaszem z PodróżoVanie.